מכתב לנתניהו: רבבות מיהודי התפוצות תומכים בממשלה החדשה

נציגי ‘ארץ הקודש’ בחבר הנאמנים של המוסדות הלאומיים שלחו מכתב לנתניהו שבו חשפו כי המכתב הקודם שנשלח על ידי ראשי המוסדות, נשלח בלי שהתקיים על כך דיון בחבר הנאמנים של הסוכנות היהודית.

פרסום ראשון: נציגי סיעת ‘ארץ הקודש’ בחבר הנאמנים של המוסדות הלאומיים שיגרו הבוקר (חמישי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הם קובלים על כך שיו”ר חבר הנאמנים ויו”ר הסוכנות היהודית הביעו בשם יהדות התפוצות דאגה ממדיניות הממשלה החדשה מבלי שהתקיים על כך דיון בחבר הנאמנים.

במכתבם הם מציינים כי רבבות מיהודי התפוצות תומכים בממשלה החדשה, שותפים לשמחה על הקמת קואליציה לאומית חזקה, ומתפללים להצלחתה.

המכתב שחתום בידי יו”ר תנועת ‘ארץ הקודש’ הרב פסח לרנר ונציג ‘ארץ הקודש’ בחבר הנאמנים של הסוכנות היהודית סטיב רוזדייל, נשלח בתגובה למכתב קודם שנשלח מוקדם יותר השבוע בידי ראשי המוסדות הלאומיים ובהם יו”ר חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית מארק ווילף, יו”ר הסוכנות דורון אלמוג, יו”ר חבר הנאמנים של קרן היסוד סטיבן לאווי ונשיא הקרן סאם גרונדוורג, נשיא ומנכ”ל הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, אריק פיינגהארט ועוד.

ראשי המוסדות כתבו לראש הממשלה בשם יהדות התפוצות כי הם מודאגים עמוקות מממשלה החדשה שעלולה לסכן את הסטטוס קוו ארוך השנים בנושאים דתיים, ואיימו כי שינויים בסטטוס קוו עלולים לאיים בפירוק הקשרים בין הממשלה לארגונים היהודיים.

כאמור, בתגובה למכתב זה, פנו ראשי תנועת ‘ארץ הקודש’ ונציגיה בחבר הנאמנים של הסוכנות היהודית במכתב לנתניהו בו הם מציינים בפניו כי המכתב נשלח מבלי שהתקיים דיון בין החברים, וכי הוא איננו מייצג את עמדותיהם של רבבות בני יהדות התפוצות שתומכים במדיניות הממשלה ומגבים את העמדות של חבריה.

“חשוב לציין”, כותבים לרנר ורוזדייל, “כי עמדה זו כפי שהובעה בפניכם, איננה מייצגת את קולם של כל בני יהדות התפוצות”.

“אנו מבקשים להביא לידיעתכם, כחברי חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית, כי המכתב נשלח אליכם מבלי שהתקיים כל דיון בחבר הנאמנים של הסוכנות היהודית, או בין חברי הנשיאות של הסוכנות היהודית והמוסדות הלאומיים. אנו מצטערים מאוד על כך שקולותיהם של יהדות התפוצות שימשו להבעת עמדה בשיח הפוליטי הפנימי של מדינת ישראל וכנגד הממשלה בראשותך”.

במכתב שנשלח לנתניהו נכתב כי “כנציגי תנועת ארץ הקודש, המייצגת אלפי יהודים בתפוצות, אנו שמחים להביא בזאת לפניך את עמדתם האמיתית של רבים מחברי הקהילות היהודיות בארה”ב ובכל העולם, השותפים לשמחת הקמת ממשלה לאומית חזקה. הם, כמונו, תומכים בקואליציה שלך ומתפללים להצלחת הממשלה. למרות העובדה שהם אינם חיים בישראל, יהודים אלו נושאים את עיניהם לארץ הקודש ועומדים לצידה, ללא תנאי, בכל עת. הם מבקרים בארץ לעתים קרובות מאוד, שותפים להשקעות כלכליות בישראל, תורמים למוסדות המדינה, שולחים את ילדיהם ללימודים בארץ במשך שנים ארוכות, ומרגישים שהם חלק בלתי נפרד מהמרקם ומההווי הישראלי”.

“כביטוי לתמיכתנו הבלתי מסויגת במדיניות הממשלה בראשותך, נודה לך אם תוכל לקיים בקרוב פגישה משותפת עם רבנים ומנהיגי קהילות בולטים, מארה”ב ומכל העולם, שבה נציג בפניך את הקשר החזק והמחויבות שלנו למדינת ישראל כמדינה יהודית שמהווה בית לכל יהודי בעולם”, נכתב לסיום.

Be In The Know!

Sign up for the Eretz HaKodesh Newsletter